Frågor & svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Kom ihåg att du alltid kan maila oss på hello@ylsedesign.se

Innehåll som kan döljas

Hur beställer jag?

Hos Ylse kan du köpa tre olika typer av sänggavlar. Välja mellan att Skapa din egen drömgavel, köp en enfärgad från vår klassiska kollektion eller välja en av Ylses favoriter. Oavsett vilken du väljer, finns vi här för att guida dig.

Hur väljer jag tyg?

Vi vet att valet av tyg och stil kan kännas överväldigande när det finns så många alternativ att välja mellan. Därför har vi skapat Ylses edits, en samling av noggrant utvalda kombinationer som hjälper dig att enklare hitta det uttryck som passar just din personliga stil och ditt hem. Med dessa inspirationsguider vill vi göra processen både enklare och roligare. Lär dig mer om din tygstil i Ylses fyra edits.

Skapa din egen gavel och få tillgång till vår tygkatalog eller beställ hem tygprover redan idag.

Har ni en butik jag kan besöka?

Du är varmt välkommen att besöka vår ateljé i Frihamnen, Stockholm. Här kan vi tillsammans gå igenom tyger och modeller. Boka ett möte eller hör av dig till oss på hello@ylsedesign.se

Hur monterar jag gaveln?

Våra gavlar är som standard vägghängda och kommer en med en medföljande skena. Du monterar den enkelt hemma. Se vår detaljerade gudie.

Vill du ha medföljande ben till sänggaveln? Kontakta oss på hello@ylsedesign.se så löser vi det.

Hur mäter jag höjd till min skräddarsydda sängkappa?

Mät avståndet från under bäddmadrassen och ned till golvet för att få rätt höjd på din sängkappa. Ylse rekommenderar att sängkappan svävar cirka 1 cm över golvet för snyggast effekt. Så fort du har gjort din beställning maila oss på hello@ylsedesign.se med exakta mått på din säng.

Vilka länder levererar ni till?

Vi erbjuder stolt internationell frakt till kunder över hela världen. Vi erbjuder skräddarsydda fraktofferter anpassade till din plats och din order. För att begära en fraktoffert, kontakta oss på hello@ylsedesign.se med leveransadress och en lista över de varor du vill köpa.


Beroende på ditt lands tullregler kan du bli ansvarig för tullavgifter, skatter eller andra avgifter. Dessa kostnader ingår inte i våra fraktofferter och är mottagarens ansvar. Vi rekommenderar att du kontaktar din lokala tullmyndighet för mer information.

Hur lång tid tar det för min sänggavel att komma fram?

Frakttiderna varierar beroende på din plats och vilken fraktmetod som valts. Vi kommer att ge en uppskattad leveranstid tillsammans med din fraktoffert. Observera att tullklarering och lokala leveransförhållanden kan påverka tidslinjen om din order ska levereras utanför Sverige.

Kan jag spåra min leverans?

Ja, de flesta av våra internationella leveranser inkluderar spårning. Vi skickar spårningsinformation till dig så snart din beställning har skickats, så att du kan följa dess framsteg.

Kan jag lämna tillbaka min sänggavel?

Alla Ylses produkter är gjorda på beställning med personligt tyg, vilket gör att vi inte kan ta några produkter i retur. Ångerrätten gäller inte specialtillverkade produkter. Detta inkluderar Ylses sänggavlar, möbler, kuddar och andra produkter när dessa har skapats speciellt för dig. Tjänster där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan returrätt.

Läs mer på vår sida om Returer och byten,

Vad händer om min sänggavel är skadad när den kommer fram?

Alla Ylses produkter genomgår en rigorös kvalitetskontroll i flera steg före leverans och packas med omsorg. Om din produkt var defekt eller felaktig när du fick den, vänligen kontakta oss på hello@ylsedesign.se så snart felet upptäcks, dock senast 48 timmar efter mottagandet. Beskriv felet eller skadan så detaljerat som möjligt och bifoga bilder på skadan. Läs mer om reklamationer under Returer och byten.